Tuesday 4 June 2013

Kenapa saya suka sangat supplement GNC?

GNC LiveWell ™ adalah retailer terbesar dalam dunia makanan kesihatan. Sebagai sumber yang paling dipercayai untuk pemakanan dan makanan tambahan kecergasan, GNC komited untuk membantu anda menjalani kehidupan yang terbaik dengan menghasilkan produk yang berkualiti tinggi.

GNC mempunyai GMP-compliant, FDA-registered and TGA-certified (Australia) manufacturing facility. Dengan lebih 75 tahun sejarah menghasilkan produk yang berkualiti, GNC menetapkan dan mengekalkan standard dalam industri makanan tambahan pemakanan dengan menuntut ketulenan dalam pelabelan, keselamatan bahan dan potensi produk.

Setiap produk adalah tertakluk kepada 150 kualiti dan pemeriksaan keselamatan itu malah melebihi FDA atau keperluan undang-undang di Malaysia. Dari kajian saintifik dan penemuan produk baru dalam proses pembuatan dan pembungkusan, GNC bangga dalam pendekatan yang ketat untuk memastikan kualiti. 

Pada GNC LiveWell ™, kesihatan anda adalah keutamaan kami.

#copy paste dari website GNC. heee~
Itu adalah apa yang GNC claim bagi produk mereka. So, bagi saya pula ape yg best sangat pasal GNC ni??

THE TRUTH IS....dulu saya pernah mengalami jerawat yang agak kronik. Nak jejak kaki keluar rumah selangkah pun xde semangat langsung. Malu dengan muka yang penuh jerawat. Setiap hari ada je jerawat tumbuh 4-5 bijik. Urghhh...Habis semua produk saya cuba. Supplement pun banyak yang saya telan. Tapi makin teruk muka adalah. Sadis sungguh...Mungkin salah sendiri sebab tersalah pilih produk. -_-

But, after saya amalkan produk GNC ni, (dalam masa 2-3 bulan) muka saya dah susah sangat nk tumbuh jerawat. yay!! Bekas jerawat pun makin pudar even still ada lagi. Lagi satu makin putih maybe~hehe..Kesabaran itu penting okay! Kita xboleh mengharap dalam masa 1-2 minggu muka boleh terus putih bersih. Keajaiban hanya akan berlaku bila kita amalkan supplement ni dalam masa 2-3 bulan. Saya pun ambil masa sampai 2 bulan untuk pulihkan muka yang teruk.

SO...apa yang boleh saya bagitau,bila nak beli supplement, mesti cari produk yang betul2 boleh dipercayai, halal, ada KKM dan boleh consume dalam jangka masa panjang.

Jangan beli produk yang kita tidak tahu dimana sumbernya, packaging pun agak xmeyakinkan dan kuantiti bahan agak diragui. Sebab saya pernah terkena and thats why muka jadi sangat kronik!

Lagi satu please MINUM AIR BANYAK-BANYAK!! ;D